Cjeloživotno učenje odnosi se na svaku aktivnost učenja života i profesionalnih aktivnosti radi unaprjeđenja znanja, vještina i kompetencija u okviru osobnoga, građanskog, društvenog ili profesionalnog djelovanja pojedinca. Iz tog razloga Geografski odsjek je za svoje djelatnike pokrenuo niz predavanja i radionica čiji je cilj unapređivanje vještina i znanja s primjenom u nastavi i znanstvenim istraživanjima.

Nakon prvog predavanja (i duljeg razmaka) u kojem je prof. dr. sc. Nenad Buzjak (u sklopu aktivnosti geoANVIL-a) obradio temu korištenja dronova u geomorfološkim istraživanjima, novu radionicu organizirao je i održao asistent Marin Mićunović, mag. geogr. S obzirom na promjene u domeni GIS alata tema je bila migracija s paketa ArcMap na ArcGIS Pro. U okviru projekta HRZZ-a "Relativna promjena morske razine i klimatske promjene duž istočne obale Jadrana, SEALeveL" (voditeljica prof. dr. sc. Sanja Faivre, Geografski odsjek PMF-a) kolega Mićunović je održao radionicu pod nazivom "Primjena ArcGIS Pro software-a u istraživanjima obalnih područja".

Cilj radionice bio je manje iskusnim korisnicima pokazati mogućnosti ArcGIS Pro-a, a onim naprednijima olakšati prijelaz s paketa ArcMap u novo GIS okruženje. Kroz primjere iz vlastite prakse u izradi doktorske disertacije polaznike je upoznao sa sučeljem i osnovnim mogućnostima softverskog paketa ArcGIS Pro u radu s vektorskim i rasterskim podacima. Radionica je održana u hibridnom okruženju (uživo na Odsjeku i preko platforme MS Teams), a aktivno je sudjelovalo 12 djelatnika Odsjeka.

Koristimo priliku da zahvalimo tvrtki GDi na podršci i suradnji.

                  

 


 

Autor: Ivana Erdelez
Popis obavijesti

Cjeloživotno učenje

Cjeloživotno učenje obuhvaća aktivnost učenja tijekom cijeloga života radi unaprjeđenja znanja, vještina i kompetencija u okviru osobnoga, građanskog, društvenog ili profesionalnog djelovanja pojedinca (AZOO).

Uz koncept cjeloživotnog učenja najčešće se vezuju ciljevi ekonomske prirode, primjerice postizanje veće konkurentnosti i trajne zapošljivosti. No u uvjetima brzog i kontinuiranog tehnološkog razvoja to je nužnost kako bi nastavnik na sveučilištu bio u tijeku s modernim dostignućima na polju znanosti, tehnike i tehnologije i mogao ih primijeniti u znanstvenom i nastavnom radu. Geografski odsjek PMF-a prepoznaje ove trendove te se trudi podržavati ih i provoditi u djelo kroz svoje aktivnosti.

Geografski odsjek organizira i nudi aktivnosti cjeloživotnog učenja svojim djelatnicima kroz predavanja, seminare i radionice, samostalno ili u suradnji sa strukovnim udrugama (Hrvatsko geografsko društvo, Hrvatsko geomorfološko društvo). Važan dio ovih programa je i naša prisutnost u svim oblicima usavršavanja nastavnika osnovnih i srednjih škola (seminari za nastavnike geografije, terenski izlasci i predavanja na stručnim seminarima).