CILJEVI PREDMETA: Osnovni cilj kolegija Praktikum iz eksperimentalne nastave fizike 2 je osposobljavanje studenata za interaktivno izvođenje pokusa u istraživački usmjerenoj nastavi fizike u osnovnoj i srednjoj školi. Studenti će naučiti pripremiti i izvoditi pokuse povezujući stručna znanja iz fizike i eksperimentalne vještine s pedagoškim znanjima i interaktivnim nastavnim tehnikama
ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA KOJIMA PREDMET DOPRINOSI:
1. Znanje i razumjevanje
1.1. demonstrirati poznavanje i razumijevanje temeljnih zakona klasične i moderne fizike, važnijih fizikalnih teorija, što uključuje njihovu logičku i matematičku strukturu, eksperimentalne potvrde i opis povezanih fizikalnih pojava
1.4. demonstrirati poznavanje i razumijevanje osnovnih eksperimentalnih metoda, instrumenata i načina obrade eksperimentalnih podataka u fizici
1.5. demonstrirati poznavanje i razumijevanje suvremenih pristupa nastavi fizike, tehnike i informatike te suvremenih nastavnih metoda
1.6. integrirati stručna znanja iz fizike, tehnike i informatike sa znanjima stečenim u pedagogiji, psihologiji, didaktici i metodici
2. Primjena znanja i razumjevanja
2.1. uočiti i opisati bitne aspekte fizikalnih problema
2.3. analitički pristupati zadanim problemima i konstruirati prikladne logičke argumente
2.5. učinkovito koristiti informacijsko-komunikacijsku tehnologiju
2.6. pripremiti, izvesti i interpretirati školske eksperimente iz fizike
4. Komunikacijske sposobnosti
4.1. jasno i učinkovito komunicirati s učenicima i kolegama
4.2. jasno i koncizno prezentirati složene ideje
5. Sposobnost učenja:
5.1. samostalno koristiti stručnu literaturu i ostale relevantne izvore informacija
OČEKIVANI ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA:
Po uspješnom završetku kolegija Praktikum iz eksperimentalne nastave fizike 2 student će biti sposoban:
1. pripremiti i izvesti niz pokusa u nastavi fizike u osnovnoj i srednjoj školi
2. izvesti fizikalna mjerenja te prikazati i protumačiti njihove rezultate
3. primijeniti interaktivne nastavne metode kod izvođenja i objašnjenja pokusa
4. povezati izvođenje pokusa s drugim metodama istraživački usmjerene nastave fizike.
SADRŽAJ PREDMETA:
1. (4 sata) Zakon očuvanja energije.
2. (4 sata) Toplina. Zakoni termodinamike.
3. (4 sata) Radioaktivnost.
4. (4 sata) Otpori u krugu izmjenične struje.
5. (4 sata) Atomska fizika.
6. (4 sata) Nadoknada.
7. (4 sata) Pokusi s računalom.
8. (4 sata) Plinski zakoni.
9. (4 sata) Zakon očuvanja količine gibanja.
10. (4 sata) Harmonijsko titranje.
11. (4 sata) Valna svojstva svjetlosti.
12. (4 sata) Nadoknada.
13. (4 sata) Seminari: Studenti izvode odabrane pokuse kao nastavnici
14. (4 sata) Seminari: Studenti izvode odabrane pokuse kao nastavnici
15. (4 sata) Seminari: Studenti izvode odabrane pokuse kao nastavnici
OBVEZE STUDENATA:
Studenti su obavezni redovito pohađati nastavu (barem 80% vježbi), aktivno sudjelovati u izvođenju i tumačenju pokusa, obraditi rezultate mjerenja, te održati 1-2 seminara.
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA:
Studenti polažu dva kolokvija tijekom semestra ili pismeni ispit tijekom ispitnih rokova. Na svakom kolokviju ili na pismenom ispitu za prolaz trebaju ostvariti barem 50% bodova. Ukupna ocjena na kolegiju utvrđuje se nakon položenog usmenog ispita, a ocjenjuje se rad u praktikumu (1 ECTS bod), održani seminari (1 ECTS bod), kolokviji/pismeni dio ispita (2 ECTS boda) te usmeni dio ispita (2 ECTS boda).
|