Istražiti moguće alternativne koncepte temeljnih kemijskih pojmova kod polaznika, budućih nastavnika kemije. Upoznati polaznike s kemijskim pojmovima u kojima je učeničko pogrešno shvaćanje najzastupljenije. Osposobiti polaznike da: (a) poučavanjem ne uzrokuju usvajanje pogrešnih koncepata, (b) prepoznaju, istraže i mijenjaju učeničke alternativne koncepte.
Sadržaj predmeta razrađen prema tjednima nastave:
1. Uvod [Piagetova teorija kognitivnog razvoja; edukacijski konstruktivizam - dječje ideje i njihova svojstva, predkoncept, miskoncepti/alternativni koncepti; poučavanje kemije (makroskopska, čestična i simbolička razina; struktura kemijskog znanja)]
2. Preduvjeti nastajanja kemijskih alternativnih koncepata/miskoncepata (povijesni razvoj prirodnih znanosti ?predodžbe i intuitivno tumačenje pojava, svakodnevni jezik i znanstveno značenje pojma, utjecaj početnog formalnog poučavanja na gradnju koncepta/miskoncepta, nedosljedna uporaba nazivlja na različitim razinama obrazovanja, poučavanje bez odgovarajućeg mentalnog izazova, mentalni napor učenika i usvajanje koncepta/miskoncepta)
3.-5. Nastavnik ? mogući izvor pogrešnih kemijskih ideja (istražiti moguće alternativne koncepte temeljnjih kemijskih pojmova kod polaznika; razgovor, diskusija, konceptualni testovi temeljeni na edukacijskim istraživanjima, ostvarena opažanja tijekom pokusa i iskazani mentalni modeli)
6.-8. Pregled kemijskih pojmova teških za poučavanje i razumijevanje (analiza uočenih pogrešnih shvaćanja kod polaznika; edukacijska istraživanja i kemijski alternativni koncepti : vrste i svojstva tvari, fizikalne i kemijske promjene, čestična građa tvari, odnos struktura-svojstva, temeljni kemijski zakoni, jednadžba kemijske reakcije, stehiometrija ? konceptualno razumijevanje nasuprot algoritamskom rješavanju problema, kemijska ravnoteža, kiselinsko-bazni koncept, oksido-redukcijski pojmovi, energija)
9. Istraživanje učeničkih pogrešnih shvaćanja ? teorijske osnove (metode i strategije istraživanja u obrazovanju; Bloomova taksonomija, dijagnostički intervju; dijagnostički test - zadaci udruživanja, pisanje ili odabir definicija, konceptualni zadaci; razgovor o slučaju (pokusu) ili događaju, konceptualno mapiranje i dr.)
10. Nastavne strategije i mijenjanje pogrešnih shvaćanja (otpornost alternativnih koncepata na tradicionalno poučavanje, pregled metoda i modela predloženih u kemijskoj edukacijskoj literaturi ? sugestije za učenje i poučavanje)
11.-14. Izrada nastavnih modula za odabrane koncepte (mentorski rad, seminari i radionice)
15. Analiza i provjera utjecaja nastavnih metoda na uklanjanje identificiranih pogrešnih shvaćanja iz aktivnosti 3.-5.
Metodologija: Nastavni sadržaji obrađuju se različitim oblicima rada (izlaganje, razgovor, diskusija, eksperimentalni rad, individualni rad). Dio nastavnih satova zajedno osmišljavaju student i nastavnik (mentorski rad). Osmišljeni moduli moraju biti primjereni uzrastu učenika osnovne ili srednje škole. Kolegij ima svoje web-sučelje i uključuje e-učenje.
|