CILJEVI PREDMETA: Usvajanje znanja o pravilnoj unutrašnjoj građi minerala i njenoj povezanosti s njihovim vanjskim izgledom, obvladavanje principima simetrije 
 
ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA KOJIMA PREDMET DOPRINOSI: 
 
1. ZNANJE I RAZUMIJEVANJE: 
1.2. demonstrirati poznavanje i razumijevanje temeljnih koncepata kemije 
1.4. demonstrirati poznavanje važnijih kemijskih zakona i teorija 
2. PRIMJENA ZNANJA I RAZUMIJEVANJA 
2.2. opisati bitne kemijske promjene 
5. SPOSOBNOST UČENJA 
5.1. samostalno koristiti stručnu literaturu i ostale relevantne izvore informacija 
 
OČEKIVANI ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA: 
 
1. Demonstrirati poznavanje i razumijevanje osnovnih pojmova o trodimenzionalnoj građi minerala odnosno o kristaliziranoj materiji te principima simetrije. 
2. Demonstrirati poznavanje i razumijevanje mineraloške nomenklature i simbolike. 
3. Odrediti  simetriju kristalnih poliedara. 
4. Prepoznati kristalnu formu. 
5. Nacrtati stereografske projekcije. 
6. Prepoznati fazu na temelju rendgenograma praha korištenjem baze podataka. 
 
SADRŽAJ PREDMETA: 
 
1. definicija minerala, trodimenzionalna periodična građa, kristalna rešetka, jedinična ćelija, kristalni sustavi 
2. morfologija, elementi simetrije kristalnih poliedara, kristalna forma, habitus, zona 
3. zakon o stalnosti kutova, sferna projekcija, stereografska projekcija, Wulffova mreža 
4. zakon o racionalnom odnosu parametara, označavanje ploha i smjerova na kristalu 
5. kristalne klase, Herman-Mauginova simbolika i nazivi klasa, opća forma 
6. forme kubičnog sustava prikazane na primjeru tri kristalne klase (holoedrija, tetraedarska i pentagonska hemiedrija) 
7. forme u ostalim sustavima, tetragonski (holoedrija) i heksagonski sustav (holoedrija, romboedarska hemiedrija) 
8. holoedrije rompskog, monoklinskog i triklinskog sustava, problemi određivanja simetrije 
9. definiranje kristalnih struktura, koordinate atoma, elementi simetrije fine strukture 
10.-11. Bravaisove rešetke, prostorne grupe, internacionalne kristalografske tabele 
12. ovisnost struktura o kemijskim vezama, koordinacijski broj i koordinacijski poliedri, izomorfija, polimorfija 
13. kristali mješanci, eksolucija, kristalni defekti 
14.-15. difrakcija rendgenskih zraka na kristalima, Braggov zakon, Laueove jednadžbe, princip određivanja dimenzija jedinične ćelije 
 
OBVEZE STUDENATA: 
 
Redovito pohađanje nastave, kolokviji koji uz teoretski dio uključuju i rad s modelima kristala, domaće zadaće 
 
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA: 
 
Pismeni ispit koji temeljen na određivanju simetrije kristalnih poliedara, usmeni ispit, ocjena uključuje i uspjeh na kolokvijima i domaće zadaće 
                                 | 
                            
                                                                            
                                
                                
                                                                                                                        - Slovenec, D. (2014): Opća mineralogija, Rudarsko-geološko-naftni fakultet, Zagreb.
 
                                                                                                                                                                - W. Borchardt-Ott: Crystallography, Springer Verlag, Berlin 1995.
 
                                                                                                                                                                - C. Klein: Mineral Science, Wiley, New York, 2002.
 
                                                                                                                                                                - W.D. Nesse: Introduction to Mineralogy, Oxford University Press, Oxford, 2000.
 
                                                                                                                                                                - H.-R. Wenk, A. Bulakh: Minerals, Their Constitution and Origin, Cambridge University Press, Cambridge, 2004.
 
                                                                                                             
                                 |