CILJEVI PREDMETA: Upoznavanje studenata s objektnim programiranjem općenito i osnovama programiranja u Pythonu. Od studenata se očekuje numeričko rješavanje jednostavnih zadataka iz matematike i fizike. Predmet je priprema za Uporabu numeričkih metoda, Korisnička sučelja i Uporabu računala u nastavi koji se izvode na višim godinama. 
 
ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA KOJIMA PREDMET DOPRINOSI: 
 
1. ZNANJE I RAZUMIJEVANJE: 
1.5. demonstrirati poznavanje i razumijevanje uporabe računala i programske podrške 
1.6. demonstrirati poznavanje i razumijevanje rukovanja podacima, rješavanja problema i programiranja 
2. PRIMJENA ZNANJA I RAZUMIJEVANJA: 
2.2. razmišljati analitički i konstruirati prikladne logičke argumente 
2.6. usvojiti algoritamske metode mišljenja i zaključivanja i primijeniti ih u rješavanju problema 
4. KOMUNIKACIJSKE SPOSOBNOSTI: 
4.4. koristiti engleski jezik pri komunikaciji, korištenju literature i pisanju znanstvenih i stručnih radova 
5. SPOSOBNOST UČENJA: 
5.1. samostalno koristiti stručnu literaturu i ostale relevantne izvore informacija  
5.2. pratiti razvoj novih spoznaja u fizici i informatici te njihove primjene u nastavi, samostalnim radom kao i sudjelovanjem na stručnim i znanstvenim skupovima 
5.3. preuzeti odgovornost za vlastiti stručni napredak i profesionalni razvoj 
 
OČEKIVANI ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA: 
 
Nakon uspješno položenog kolegija student će biti sposoban: 
1. Razviti jednostavne računalne programe u Pythonu 
2. Numerički riješiti jednostavne zadatke iz fizike u Pythonu 
3. Numerički riješiti jednostavne zadatke iz matematike u Pythonu 
4. Grafički i vizualno prikazati rješenja jednostavnih zadataka iz fizike primjenom Visual Pythona 
5. Demonstrirati poznavanje osnovnih koncepata objektnog programiranja 
6. Razviti računalne projekte u sučelju Alice za vizualno objektno programiranje 
7. Razviti i primijeniti načine učenja programiranja  
 
SADRŽAJ PREDMETA: 
 
1. Programski jezici, intepreteri i kompajleri, virtualni stroj, bytecode, Java i Python [2 sata] 
2. Programski jezik Python, instalacija kompajlera i editora, Python 2 i Python 3, osnove sintakse, standardna biblioteka [2 sata] 
3. Operacije i operandi, kontrole toka [2 sata] 
4. Funkcije i moduli [2 sata] 
5. Strukture podataka, lista, n-torka, rječnik, skup, niz znakova [2 sata] 
6. Objekti, klase, objektno programiranje, UML (unified modelling language) [4 sata] 
7. Hijerarhije klasa, nasljeđivanje, specijalne metode, garbage collection u programiranju, skrivanje informacija, abstrakcija klasa [2 sata] 
8. Skripte, unošenje podataka u program, dobivanje rezultata programa, pickling, upravljanje greškama i iznimkama [2 sata] 
9. Visual Python [2 sata] 
10. Programiranje u sučelju Alice [18 sati] 
11. Projekt s naprednom temom  iz sadržaja kolegija [22 sata] 
 
OBVEZE STUDENATA: 
 
Studenti su dužni redovito pohađati nastavu, pristupati on-line provjerama znanja i pisati programske zadatke u računalnoj učionici te napisati projektni program u sučelju Alice za vizualno objektno programiranje. 
 
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA: 
 
Studenti tijekom semestra pristupaju on-line provjerama znanja (50% ocjene) i rješavaju zadatke u računalnim učionicama (30% ocjene). Rješavanje projektnog zadatka doprinosi 20% ocjene. 
                                 | 
                            
                                                                            
                                
                                
                                                                                                                    - 
                                            Moodle tečaj kolegija, (lekcije, testovi, računalni praktikum), G. Bilalbegović.
                                        
 
                                                                                                                                                            - 
                                            Head First Python, P. Barry, O'Reilly Media.
                                        
 
                                                                                                                                                            - 
                                            Object-Oriented Programming in Python, M. H. Goldwasser, D. Letscher, Pearson.
                                        
 
                                                                                                                                                            - 
                                            Python 3 Object-oriented Programming, D. Philips, Packt.
                                        
 
                                                                                                                                                            - 
                                            Alice in Action: Computing Through Animation, J. Adams, Thomson Course Technology.
                                        
 
                                                                                                                                                            - 
                                            Python za znatiželjne, Z. Kalafatić, A. Poščić S. Šegvić, Element.
                                        
 
                                                                                                             
                                 |