CILJEVI PREDMETA: Upoznavanje osnovnog laboratorijskog pribora, aparatura, reagensa, tehnika rada i mjera opreza. Stjecanje vještine eksperimentiranja, opažanja, mjerenja i interpretiranja dobivenih rezultata.
ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA KOJIMA PREDMET DOPRINOSI:
1. ZNANJE I RAZUMIJEVANJE
1.2. demonstrirati poznavanje i razumijevanje temeljnih koncepata kemije
1.4. demonstrirati poznavanje važnijih kemijskih zakona i teorija
2. PRIMJENA ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
2.2. opisati bitne kemijske promjene
2.3. koristiti kemijski račun
2.6. pripremiti, izvesti i interpretirati školske eksperimente iz fizike i kemije
2.7. primijeniti sigurnosne mjere pri korištenju laboratorijskog suđa, pribora i kemikalija
5. SPOSOBNOST UČENJA
5.1. samostalno koristiti stručnu literaturu i ostale relevantne izvore informacija
OČEKIVANI ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA:
1. Pravilno rukovati laboratorijskim priborom
2. Primijenjivati mjere opreza pri radu.
3. Ovladati temeljnim laboratorijskim postupcima.
4. Koristiti stečena teorijska znanja u eksperimentalnom radu.
5. Razviti moć opažanja i točnog bilježenja eksperimentalnih podataka.
6. Znanstveno utemeljeno interpretirati rezultate mjerenja.
SADRŽAJ PREDMETA:
Nastavni sadržaji:
1.-2. tjedan: Halogeni elementi (dobivanje i svojstva klora, kalijeva klorata i klorovodika)
3.-4. tjedan : Halkogeni elementi (dobivanje i svojstva kisika, svojstva elementarnog sumpora, dobivanje i svojstva sumporova(IV) oksida)
5.-6. tjedan: Elementi dušikove skupine (dobivanje i svojstva amonijaka, dušikova(I) oksida, dušikova(II) oksida, dušikova(IV) oksida)
7.-8. tjedan: Prijelazni elementi (dobivanje kromove stipse, KCr(SO4)2 * 12H2O ili željezova(II) sulfata heptahidrata, FeSO4 * 7H2O; tetraaminbakrova(II) sulfata monohidrata, [Cu(NH3)4]SO4*H2O)
9.-10. tjedan: Kinetika kemijskih reakcija (ovisnost brzine kemijske reakcije o koncentraciji reaktanata, temperaturi i katalizatoru, autokataliza)
11. tjedan: Ravnoteža kemijskih reakcija (protolitičke reakcije, produkt topljivosti)
12.-13. tjedan:Elektroliza i galvanski članak (relativna jakost oksidansa i reducensa, priprema galvanskog članka, elektroliza u uređaju s topljivom i netopljivom anodom, Faradayevi zakoni elektrolize)
14.-15. tjedan: Pokazna vježba (Ionski izmjenjivači), zadani pokus ili nadoknada
OBVEZE STUDENATA:
Kolokvij prije svake vježbe, uspješno izvođenje laboratorijskih vježbi, pisanje referata
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA:
Tijekom nastavnog procesa nastavnik (asistent) kontinuirano procjenjuju obrazovna postignuća i napredak studenta. Na konačnu ocjenu rada utječe uspjeh pri izradi vježbi, uspjeh postignut na pojedinačnim kolokvijima, referati. Završni ispit po potrebi.
|
- 1. M. Sikirica, B. Korpar-Čolig, Praktikum iz opće kemije, II. izd., Školska knjiga, Zagreb 2003.
2. I. Filipović, S. Lipanović, Opća i anorganska kemija I i II dio, IX. izd., Školska knjiga, Zagreb 1995.
3. Interni nastavni materijali.
- 1. M. Sikirica, Stehiometrija, XX. izd., Školska knjiga, Zagreb, 2008.
|