CILJ KOLEGIJA: 
Cilj kolegija Komunikacija u odgoju i obrazovanju je stjecanje znanja o vještinama i umjetnosti komunikacije, govorništvu, nenasilnoj i efikasnoj komunikaciji; razvijanje vještine razgovora, aktivnoga slušanja, konstruktivnog diskutiranja, vođenja usmenih prezentacija - s primjenom u nastavi, u komunikaciji s kolegama, roditeljima, učenicima. 
 
NASTAVNI SADRŽAJI: 
PREDAVANJA I SEMINARI 
1) Vrste i oblici komunikacije (što je komuniciranje, motivi za komunikacijom, verbalna i neverbalna, interpersonalna, intrapersonalna, masovna, grupna); 
2) Komunikacija u organizacijama-školama (sheme komuniciranja, neformalna, formalna, horizontalna i vertikalna, interkulturalno komuniciranje, glasine kao način komunikacije, organizacijska klima; izgrađivanje odnosa u nastavi); 
3) Uvjerljivo prezentiranje (o slušačima/auditoriju, prvi dojam, kongruentnost poruke, ometači pažnje, neverbalna komunikacija-mimika i geste); 
4) Trema u komunikaciji i njezino prevladavanje, najčešće pogreške u javnom nastupanju i prezentiranju, glas i ton, vježbe za glas i izgovor, gostovanje priznatih profesionalaca koji rade u elektroničkim medijima; 
5) Struktura govora (oblikovanje govora, uvod govora, umijeće argumentiranja, završetak govora, mind-mapping, reagiranje na prigovore i kritike); 
6) Mitovi o komunikaciji; 
7) Alati komuniciranja (aktivno slušanje kao preduvjet dijaloga, parafraziranje, selektivno slušanje, uspostavljanje kontakta u nastavi); 
8) Asertivnost (definicija, specifične tehnike asertivnoga ponašanja, uzroci (ne)asertivnosti, asertivno vs agresivno ponašanje); 
9) Ja i Ti poruke (definicija, sličnosti i razlike, primjeri i vježbe iz obrazovnih institucija, igranje uloga uz uporabu svih alata komuniciranja); 
10) Konfliktna komunikacija (uzroci konflikata, čovjekovo nesvjesno i psihički determinizam u ponašanju, komunikaciji i doživljavanju, vježbe rješavanje konflikata u komunikaciji uz uporabu alata komuniciranja); 
11) Vrste patološke komunikacije (dvostruka veza, destruktivno zrcaljenje u grupi, žrtveni jarac u razredu, šutnja, eksitimija/distimija, razrada primjera iz školske prakse);  
12) Stres i komunikacija (definicija, faze stresa, uspješna komunikacija u obrazovanju); 
13) Suradnja i medijacija kao tehnike nenasilnoga rješavanja sukoba; 
14) Davanje i primanje pohvala i kritika u nastavi; 
15) Ličnost dobrog komunikatora (pogled na svijet, originalnost i autentičnost, obrazovanje, karizma). 
                                 | 
                            
                                                                            
                                
                                
                                                                                                                    - 
                                            Ovdje sam, slušam, D. Miljković, G. Lugomer Armano, D. Arnautović, i sur., Ovdje sam, slušam (SUTEKS, Zagreb, 2005.), D. Miljković, G. Lugomer Armano, D. Arnautović, i sur., SUTEKS, Zagreb, 2005.
                                        
 
                                                                                                                                                            - 
                                            Interpersonalna komunikacija, K. K. Reardon, Interpersonalna komunikacija (Alinea, Zagreb, 1998.), K. K. Reardon, Alinea, Zagreb, 1998.
                                        
 
                                                                                                                                                            - 
                                            Mikropedagogija, M. Bratanić, Mikropedagogija (Školska knjiga, Zagreb, 1990.), M. Bratanić, Školska knjiga, Zagreb, 1990.
                                        
 
                                                                                                                                                            - 
                                            Razgovori sa zrcalom, D. Miljković, M. Rijavec, Razgovori sa zrcalom (IEP-D2, Zagreb, 2012.), D. Miljković, M. Rijavec, IEP-D2, Zagreb, 2012.
                                        
 
                                                                                                             
                                 |