Cilj ovog predmeta je osmisliti i provesti multidisciplinarno istraživanje u kojem se kombiniraju metode rada na terenu, kartiranje flore, determinacija bilja, analiza peluda, molekularno-sistematske metode i računalni programi. Upotrjebljene metode, u cjelini ili pojedinačno, su primjenjive u različitim oblicima nastavi biologije u srednjoj školi.
Očekivani ishodi učenja:
1. Naučiti pravilno sabirati i preparirati biljni materijal
2. Prepoznavanje najčešćih porodica hrvatske flore
3. Svladati terminologiju i tehnike nužne pri determinaciji biljaka
4. Koristiti metode kartiranja flore
5. Analizirati i vrednovati floru nekog područja
6. Prepoznavati osnovne tipove spora i peludnih zrnaca
7. Izolirati DNA iz svježeg i prepariranog tkiva te primijeniti osnovne molekularne metode
8. Izračunati genetske udaljenosti iz DNA podataka te konstruirati srodstvena stabla
9. Koristiti različite baze podataka i računalne programe slobodno dostupne na internetu
10. Praktično primijeniti sve etape znanstveno istraživačkog rada
|
-
Flora Croatica 1, 2, 3, Toni Nikolić, Alfa, 2020.
-
Flora Hrvatske, Radovan Domac, Školska knjiga, 1994.
-
Praktikum iz sistematske botanike, Toni Nikolić, Alfa, 2013.
-
Flora. Priručnik za inventarizaciju i praćenje stanja, Toni Nikolić, Državni zavod za zaštitu prirode, 2006.
-
Flora Croatica baza podataka. On-line (http://hirc.botanic.hr/fcd), Toni Nikolić, Botanički zavod, Biološki odsjek PMF-a, 2022.
-
The Phylogenetic Handbook. A Practical Approach to DNA and Protein Phylogeny, Salemi M., Vandamme A.M., Cambridge University Press, Cambridge, 2003.
|