Anketa

Na ovoj stranici trenutno nije odabrana niti jedna anketa!

Repozitorij

Repozitorij je prazan

Didaktika 1 - Kurikulumski pristup

Šifra: 45870
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Nevenka Maras
Izvođači: Borna Nemet - Seminar
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
CILJ KOLEGIJA: Predmet treba osposobiti studente za snalaženje u školskom/obrazovnom kontekstu, razumijevanje ciljeva i zadataka suvremenog obrazovanja i odgoja te omogućiti razumijevanje teorijskih/znanstvenih spoznaja iz područja kurikulumske teorije. Tijekom rada studenti će stjecati i praktične vještine neophodne za sudjelovanje u razvoju, dizajniranju, implementaciji i evaluaciji kurikuluma.

NASTAVNI SADRŽAJI:
1. Povijesni razvoj škole i didaktičke misli. Povijesni pregled razvoja organiziranog školstva i teorija odgoja i obrazovanja. Suvremene didaktičke teorije.
2. Predmet i zadaci didaktike te odnos didaktike i drugih edukacijskih znanosti. Definiranje predmeta didaktike - promjene u definiranju predmeta kroz povijest. Odnos didaktike i pedagogije, didaktike i antropologije obrazovanja, didaktike i sociologije obrazovanja, didaktike i filozofije odgoja i obrazovanja.
3. Temeljni didaktički pojmovi. Definiranje pojmova i koncepata: poučavanje, obrazovanje, izobrazba, naobrazba, odgoj, edukacija, odgojno - obrazovni proces, socijalizacija, školovanje, neformalno obrazovanje, samoobrazovanje, iskustveno učenje.
4. Organizacija i ciljevi tradicionalne škole i suvremeni koncepti razvoja škole. Znanstvena i političko - socijalna uvjetovanost definiranja/redefiniranja ciljeva obrazovanja/školovanja. Suvremene tendencije i perspektive razvoja škole u svijetu, Europi (analiza dokumenata Europske unije) i Hrvatskoj.
5. Koncepcija cjeloživotnog obrazovanja/učenja. Nastanak i razvoj te definicija koncepta cjeloživotnog obrazovanja/učenja. Kriza tradicionalne škole i njeni uzroci. Rekonceptualizacija školovanja. Promjene u okolini obrazovanja - gospodarske, društveno - političke, kulturne i njihove obrazovne implikacije. Europski trendovi i problemi u ostvarivanju koncepta cjeloživotnog učenja. Sustav cjeloživotnog obrazovanja nastavnika. Ključne kompetencije nastavnika u društvu znanja.
6. Teorija kurikuluma. Koncept i određenje kurikuluma i kurikulumske teorije. Promjena u suvremenim društvima i razvoj i promjene kurikuluma. Kurikulum na nacionalnom nivou (core curriculum), razvoj školskog kurikuluma (school based curriculum), implementacija kurikuluma. Kurikulum i uloga nastavnika.
7. Utvrđivanje obrazovnih potreba i definiranje odgojno-obrazovnih ciljeva. Unutarnji i vanjski ciljevi odgoja i obrazovanja. Etape ispitivanja obrazovnih potreba. Obrazovne potrebe i ciljevi učenja, taksonomije ciljeva.
8. Sadržaji učenja i nastave. Nastavni program - kriteriji izbora, organizacija, opseg, dubina, redoslijed.
9. Uvjeti učenja. Unutarnji i vanjski uvjeti učenja. Poučavanje, organizacijski procesi, školsko i razredno ozračje, razvoj škole, upravljanje/vođenje razreda.
10. Evaluacija kurikuluma. Značaj vrednovanja u obrazovanju. Interna i eksterna evaluacija. Državna matura kao način eksterne evaluacije - prednosti i nedostaci. Međunarodna istraživanja učeničkih postignuća (napr. Programme for International Student Assessment - PISA 2000. i 2003.).
11. Evaluacija rada nastavnika. Evaluacija i poboljšavanje vlastitog rada. Tehnike samoevaluacije.
Literatura:
  1. Concept - Based Curriculum and Instruction, H. L. Erickson, Corwin Press, 2002.
  2. Curriculum - Foundations, Principles, and Issues, A. C. Ornstein, F. P. Hunkins, Allyn and Bacon, 2004.
  3. Edukologija, N. Pastuović, Znamen, Zagreb, 1999.
  4. Metode poučavanja i učenja, E. Terhart, Educa, Zagreb, 2001.
  5. Temeljne edukacijske znanosti i metodike nastave, A. Bežen (ur.), AOZH i Profil, Zagreb, 2004.
  6. Didaktika, L. Bognar, M. Matijević, Školska knjiga, Zagreb, 2002.
  7. Školsko ozračje i učinkovitost škole, V. Domović, Naklada Slap, Jastrebarsko, 2004.
  8. Didaktika, F. Jelavić, Naklada Slap, Jastrebarsko, 2004.
  9. Temeljna nastavna umijeća, C. Kyriacou, Educa, Zagreb, 2001.
  10. Didaktičke teorije, H. Gudjons, R. Teske, R. Winkel, Educa, Zagreb, 1994.
  11. Super nastava, E. Jensen, Educa, Zagreb, 2003.
  12. Didaktika, V. Poljak, Školska knjiga, Zagreb, 1990.
  13. www.oecd.org.
  14. www.eurydice.org.
  15. http://europa.eu.int/comm/education.
Preduvjeti za:
Upis predmeta :
Položen : Pedagogija 2 - Obrazovni sustav
7. semestar
Obavezni predmet - Redovni Studij - Matematika i fizika; modul: nastavnički
Termini konzultacija:

SADRŽAJ

Link na stranicu kolegija: 


Obavijesti