Anketa

Na ovoj stranici trenutno nije odabrana niti jedna anketa!

Repozitorij

Repozitorij je prazan

Metodika nastave informatike 2

Šifra: 61595
ECTS: 7.0
Nositelji: Predrag Brođanac
Izvođači: Predrag Brođanac - Seminar

dr. sc. Goran Igaly , v. pred. - Auditorne vježbe
doc. dr. sc. Petar Kunštek - Auditorne vježbe
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Auditorne vježbe 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
CILJ KOLEGIJA: Cilj kolegija je studente/ice, buduće nastavnike/ce informatike osposobiti za kvalitetnu pripremu, izvođenje i analizu svih vrsta nastave informatike/računarstva na osnovnoškolskom i srednjoškolskom nivou, kao i pripremiti ih za cjeloživotno učenje u području informacijsko - komunikacijskih tehnologija (ICT).

NASTAVNI SADRŽAJI:
Nastava iz ovog kolegija izvodit će se u tri oblika - teorijski, praktični i seminarski. U teorijskom dijelu (predavanja) bit će obrađeni temeljni pojmovi i koncepti metodike nastave informatike i studenti(ce) će se upoznati s ICT kurikulumom za osnovnu i srednje škole, te aktualnim nastavnim programima (sve razine planiranja i programiranja). U praktičnom dijelu će se usvojena temeljna teorijska znanja primijeniti na odabranim konkretnim primjerima - temama iz školskog gradiva informatike. Praktični rad podrazumijeva rad studenata/ica na računalima i s prezentacijskom opremom u umreženoj računalnoj učionici. Na seminaru studenti(ce) samostalno ili u suradničko - timskom radu pripremaju i pred drugim studentima/cama javno prezentiraju odabrane teme iz programa informatike/računarstva za osnovnu i srednje škole.
U kolegiju će biti obrađene sljedeće teme:
1. Kurikulum nastave informatike u osnovnoj i srednjim školama. Konkretne zadaće za svaku etapu obrazovanja (osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje). Nastavni planovi i programi informatike/računarstva u osnovnoj i srednjim školama - okvirni planovi i programi (Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta RH), izvedbeni planovi i programi (područni stručni aktivi). Udžbenička literatura - obavezna i dopunska.
2. Didaktičke metode u nastavi informatike. Verbalne metode (metoda predavanja, metoda dijaloga) i vizualne metode (dokumentacijske metode - metoda rada na tekstu, metoda rada s ostalim didaktičkim materijalom; metoda demonstracije, metoda promatranja i eksperimentiranja).
3. Oblici nastave informatike. Frontalna nastava. Diferencirana nastava. Praktična nastava. Programirana nastava. Računalni alati za programiranu nastavu. Heuristička nastava. Problemska nastava. Projektna nastava. Udaljeno učenje.
4. Planiranje nastavnog sata u nastavi informatike. Operativni planovi i programi (svaki nastavnik posebno za svaki razredni odsjek). Vrste nastavnog sata (uvodni sat, sat obrade, sat vježbe, sat ponavljanja i sistematizacije gradiva, sat provjere znanja, sat analize provjere znanja, kombinirani sat). Struktura nastavnog sata (artikulacija nastavnog sata - etape sata: uvodni, glavni i završni dio sata). Makro- i mikroplan.
5. Pripremanje nastavnika za nastavu informatike. Izvori znanja. Pismena priprema za nastavni sat. Plan ploče. Pravilna upotreba nastavnih pomagala i sredstava. Priprema prezentacije.
6. Praćenje i ocjenjivanje učenika u nastavi informatike. Kontinuirano praćenje učenikovih postignuća. Načini provjere razine usvojenosti znanja. Računalni alati za pripremu provjere znanja. Načini ocjenjivanja. Elementi ocjene.
7. Odabrane teme iz kurikuluma nastave informatike u osnovnoj i srednjoj školi - didaktički pristup. Tablični proračuni. Prezentacija podataka pomoću računala. Računalne mreže i usluge. Komuniciranje putem računala. Objavljivanje sadržaja na Internetu. Algoritmi i programiranje. Baze podataka i informacijski sustavi.
8. Računalne mreže i usluge. Objavljivanje sadržaja na Internetu. Koncept i vrste računalnih mreža. Internet i njegova organizacija. Internetske usluge. Komuniciranje putem računala. Izrada web stranica i njihovo objavljivanje na internetu.
9. Informatička natjecanja. Sustav učeničkih i studentskih natjecanja iz informatike u RH i međunarodna informatička natjecanja. Pripremanje učenika za natjecanja. Nastavni sadržaji za natjecanja u osnovnoj i srednjoj školi. Odabrani zadaci s informatičkih natjecanja.
Literatura:
  1. Nastavni planovi i programi informatike/računarstva za osnovnu i srednju školu, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa RH.
  2. udžbenici iz informatike/računarstva za osnovnu i srednje škole.
  3. Logo 4.0, programski jezik, I. Kniewald, Alfej, Zagreb, 1999.
  4. Terrapin Logo, I. Kniewald, SysPrint, Zagreb, 2005.
  5. časopis Enter, svi brojevi, www.enter.bug.hr.
  6. priručnici za različite programske pakete.
  7. MSWLogo, Početnica naprednog programiranja, F. Glavan, Alfej, Zagreb, 2000.
  8. Internet uzduž i poprijeko, D. Petric, BUG & SysPrint, Zagreb, 2002.
  9. časopisi BUG, VIDI, PCChip i dr, razni brojevi.
  10. Before It's Too Late, A Report to the Nation from the National Commission on Mathematics and Science Teaching for the 21st Century, www.ed.gov./americacounts/glenn.
  11. Standards for Technological Literacy: Content for the Study of Technology, Executive Summary, International Technology Education Association (ITEA), Reston, Virginia, USA, 2000.
  12. A Guide to Develop Standard-Based Curriculum for K-12 Technology Education, International Technology Education Association (ITEA), Reston, Virginia, USA, 2000.
  13. A Model Curriculum for K - 12 Computer Science: Final Report of the ACM K - 12 Education Task Force Curriculum Committee, A. Tucker, F. Deck, J. Jones, D. McCowan, C. Stephenson, A.Verno, 2003.
  14. Being Fluent with Information Technology, Committee on Information Technology Literacy, National Academy Press, Washington, D.C, USA, 1999.
  15. European Computer Driving Licence Syllabus Version 4.0, www.ecdl.com.
  16. web stranice Hrvatskog saveza informatičara, www.hsin.hr.
  17. web stranice Hrvatskog društva za promicanje informatičkog obrazovanja, www.hdpio.hr.
  18. Didaktika, L. Bognar, M. Matijević, Školska knjiga, Zagreb, 2002.
Preduvjeti za:
Upis predmeta :
Odslušan : Metodička praksa iz informatike u osnovnoj školi
Odslušan : Metodika nastave informatike 1

Polaganje predmeta :
Položen : Metodička praksa iz informatike u osnovnoj školi
Položen : Metodika nastave informatike 1
4. semestar
Obavezni predmet - Redovni Studij - Matematika i informatika; modul: nastavnički
Termini konzultacija:
  • v. pred. dr. sc. Goran Igaly:

    ponedjeljak 15-16
    srijeda 16-17
    (obavezna najava putem elektroničke pošte)

    Lokacija: 226
  • doc. dr. sc. Petar Kunštek:

    Obavezna najava mail

    Četvrtak 10-12

     

    Lokacija: 103

SADRŽAJ

Link na stranicu kolegija: http://dama.math.hr/


Obavijesti