| CILJ KOLEGIJA: Cilj kolegija je studente/ice, buduće nastavnike/ce matematike, upoznati s osnovnim pojmovima i konceptima metodike nastave matematike (matematičke didaktike) na osnovnoškolskom i srednjoškolskom nivou. U ovom kolegiju bit će obrađeni najvažniji oblici i metode nastave matematike, što je preduvjet za kvalitetnu i uspješnu organizaciju, realizaciju i analizu procesa učenja i poučavanja matematike. Posebno, studenti(ce) će se upoznati s metodikom nastave aritmetike i algebre.
 NASTAVNI SADRŽAJI:
 Nastava iz ovog kolegija izvodit će se u tri oblika - predavanja, vježbe i seminari. U teorijskom dijelu (predavanja) bit će obrađeni temeljni pojmovi i teorijski koncepti metodike nastave matematike i studenti(ce) će se upoznati s nastavom aritmetike i algebre u osnovnoj i srednjim školama. U praktičnom dijelu (vježbe) usvojena će se temeljna teorijska znanja primijeniti na odabranim konkretnim primjerima - temama iz školskog gradiva matematike, pri čemu će studenti(ce) biti izloženi različitim oblicima i metodama rada (individualni rad, rad u parovima, grupni i suradničko - timski projektni rad). Na seminaru studenti(ce) samostalno ili u suradničko - timskom radu pripremaju i pred drugim studentima/cama javno prezentiraju odabrane teme iz programa matematike za osnovnu i srednje škole.
 U kolegiju će biti obrađene sljedeće teme:
 1. Didaktička načela nastave matematike. Načelo primjerenosti. Načelo sustavnosti i postupnosti. Načelo znanstvenosti. Načelo interesa, svjesnosti i aktivnosti. Načelo zornosti i apstraktnosti. Načelo problemnosti i stvaralaštva. Načelo trajnosti znanja, vještina i navika. Načelo ekonomičnosti i racionalizacije. Načelo suvremenosti i historičnosti. Načelo individualizacije. Načelo integracije (holizam).
 2. Nastavne metode i oblici. Socijalni oblici aktivnosti učenika: frontalni i samostalni oblici rada. Oblici rada nastavnika. Obrazovni sustavi i metode: projektna, problemska, heuristička, programirana i eksperimentalna nastava, rad s tekstom i drugim medijima, demonstracija i dr.
 3. Metodika uvođenja matematičkih pojmova. Dokaz u nastavi matematike. Različite metode uvođenja dokaza u nastavu matematike. Motivacija. Uspostava ravnoteže između heurističkog pristupa i (strogog) dokazivanja teorema u nastavi.
 4. Metodika nastave aritmetike i algebre. Izgradnja skupova brojeva (N, Z, Q, R i C) i metodika njihovog uvođenja u nastavu matematike. Obrada tema iz osnovnoškolskog i srednjoškolskog gradiva, te elementarne matematike uz demostraciju različitih metoda.
 | 
                                                                            
                                | 
                                                                                                                    
                                            Metodika nastave matematike s informatikom 1, M. Pavleković, Element, Zagreb, 1996.
                                        
                                            Metodika nastave matematike s informatikom 2, M. Pavleković, Element, Zagreb, 1998.
                                        
                                            Elementarna matematika 1, B. Pavković, D. Veljan, Tehnička knjiga, Zagreb, 1991.
                                        
                                            Elementarna matematika 2, B. Pavković, D. Veljan, Školska  knjiga, Zagreb, 1995.
                                        
                                            Planimetrija, D. Palman, Element, Zagreb, 1998.
                                        
                                            Stereometrija, D. Palman, Element, Zagreb, 2005.
                                        
                                            časopisi Matka, Matematičko-fizički list, Matematika u školi, Poučak, Math-e, Mathematics Teacher, Quantum, Mathematics and Informatics Quarterly i ostali dostupni metodički i popularizacijski časopisi.
                                        
                                            udžbenici, zbirke zadataka i ostali didaktički materijal za osnovnu i srednju školu.
                                        
                                            Teaching Secondary School Mathematics: Techniques and Enrichment Units, A. S. Posamentier, J. Stepelman, Prentice Hall, 1998.
                                        
                                            Research in Mathematics Education, B. Dougherty (Ed.), Information Age Publ, 2002.
                                        
                                            Teaching Mathematics: A Sourcebook of Aids, Activities, and Strategies, M. A. Sobel, E. M. Maletsky, Allyn & Bacon, 1998.
                                        
                                            Elementary and Middle School Mathematics: Teaching Developmentally,5th edition, J. A. Van De Walle, Addison-Wesley, 2003.
                                        
                                            Teaching Secondary and Middle School Mathematics, C. J. Brahier, Allyn & Bacon, 1999.
                                        
                                            Discovering Geometry: An Inductive Approach, M. Serra, Key Curriculum Press, 2001.
                                        
                                            Discovering Advanced Algebra: An Investigative Approach, J. Murdock, Ellen Kamischke, Eric Kamischke, Key Curriculum Press, 2002.
                                        
                                            Problem Sopving Strategies - Crossing the River with Dogs and Other Mathematical Adventures, K. Johnson, T. Herr, Key Curriculum Press, 2002.
                                        
                                            Activity - Based Statistics, R. L. Scheaffer, M. Gnanadesikan, A. Watkins, J. A. Witmer, Key Curriculum Press, 2004.
                                        
                                            Statistics in Action: Understanding the World of Data, A. Watkins, R. L. Scheaffer, G. W. Cobb, Key Curriculum Press, 2004.
                                         |