CILJEVI PREDMETA	 
Studenti će moći osmisliti nastavu Prirode uz integraciju znanja prirodoslovlja u području biologije, fizike i kemije te poticanje znatiželje i zanimanja za znanost i istraživanje prirode. Bit će sposobni primijeniti odgovarajuće nastavne metode, strategije i tehnike učenja pri poučavanju biologije, fizike i kemije u nastavi Prirode, koje će potaknuti izgradnju i umreževanje temeljnih prirodoslovnih koncepata uz iskustveno učenje, učenje otkrivanjem i istraživačko učenje. U izvedbi nastave Prirode moći će voditi učenike u usvajanju osnovnih prirodoslovnih koncepata na primjerima iz svakodnevnog života te će uz poticanje razvoja vještina potrebnih za izvođenje praktičnih i istraživačkih radova učenika kod njih razvijati prirodoslovnu pismenost i poticati logičko, kritičko i kreativno mišljenje.  
PREDAVANJA  
1. nastavni predmet Priroda u osnovnoj školi  
2. jednostavna istraživanja živih bića i okoliša koja učenici provode prema uputama učitelja  
3. rješavanje problema uz terensko istraživanje u nastavi Prirode  
4. učenje kroz priču uz poticanje kritičkog mišljenja pri zaključivanju na osnovu iskustva  
5. simulacija kao osnova iskustvenog učenja apstraktnih i složenih pojava, procesa i međuodnosa  
6. razvijanje znanstvenog zaključivanja o fizičkim pojavama (osmišljanje pokusa, kontrola varijabli, testiranje hipoteza, modeli,  formiranje zaključaka, proporcionalno zaključivanje) na razini 5. i 6. razreda  
7. razvijanje modela čestične građe tvari; struktura istraživački usmjerenog nastavnog sata 
8. uvođenje pojmova vrsta i pretvorbi energije, prijenosa topline i toplinske izolacije kroz pokuse; analiza pretvorbi energije kod svakodnevnih pojava i uređaja 
9. vođenje učenika u promatranju i objašnjavanju osnovnih astronomskih pojava (izmjene dana i noći, godišnjih doba, Mjesečevih mijena, gibanja nebeskih objekata) 
10. objedinjavanje i analiza stečenih iskustvenih znanja  o tvarima i njihovim svojstvima (građa, fizikalna i kemijska svojstva, pretvorbe)  
11. usvajanje novih znanja o građi i fizikalnim svojstvima tvari iz neposrednog okruženja (makroskopska razina) kroz učenje otkrivanjem   
12. usvajanje novih znanja o kemijskm promjenama tvari iz neposrednog okruženja tijekom gorenja, kuhanja, hrđanja, truljenja, kiseljenja, termičke razgradnje i sl.  
13. kemijska svojstva tvari iz kućanstva i njihov utjecaj na zdravlje i okoliš (kiselost, gorivost, otrovnost, biološka razgradivost)  
14. ciklički procesi i međuovisnost zakonitosti fizke, kemije i biologije u prirodi  
15. integracija fizike, kemije i biologije u poučavanju Prirode.  
VJEŽBE  
1. promjene životnih uvjeta zraka, vode i tla mjerenjem fizikalno-kemijskih parametara u okolišu  
2. osobine živih bića povezane sa zadovoljavanjem potreba, ponašanjem i preživljavanjem živih bića s uvjetima u okolišu 
3. uzroci i posljedice onečišćenja zraka, vode i tla te načini zbrinjavanja različitih vrsta otpada 
4. osnovni plan građe ljudskoga organizma i položaj najvažnijih organa  
5. hrana kao izvor energije za živa bića i prijenos energije u hranidbenom lancu 
6. uvođenje koncepata gustoće i tlaka plina bez korištenja formula; proporcionalno zaključivanje o masi, volumenu i gustoći, pokusi vezani uz tlak i temperaturu zraka 
7. pokusi vezani uz razvijanje modela čestične građe tvari 
8. pokusi vezani uz pretvorbe energije i istraživanje prijenosa topline kroz različite materijale 
9. analiza studentskih opažanja astronomskih pojava, pokusi koji modeliraju osnovne astronomske pojave 
10. pokusi i didaktički materijali namijenjeni upoznavanju učeničkih iskustvenih znanja o svojstvima i građi tvari 
11. pokusi vezani uz građu i fizikalna svojstva tvari (smjese tvari, agregacijska stanja, taljenje, isparavanje, očvršćivanje, topljivost)  
12. uvođenje pojma kemijska promjena na temelju opažanja iz neposrednog okruženja i odabranih pokusa 
13. pokusi vezani uz kemijska svojstva tvari i njihovo sigurno korištenje (kiselost, gorivost, eksplozivnost i sl.)  
14. organiziranost prirode na konkretnim primjerima razina organizacije  
15. međuovisnost žive i nežive prirode.  
  SEMINAR  
  oblikovanje nastavnog sata Prirode vezanog uz 
1. metodologiju prirodoznanstvenoga istraživanja za istraživanja učenika u 5. i 6. razredu osnovne škole  
2. životne uvjete kao polazišta prilagodbama živih bića i utjecaja živih bića na životne uvjete  
3. postupke u kontekstu održivoga razvoja te povezanost ljudi s prirodom   
4. životna razdoblja čovjeka s naglaskom na pubertet kao razdoblje spolnog sazrijevanja te naglih tjelesnih i psihičkih promjena 
5. važnost očuvanja bioraznolikosti te utjecaj neumjerene potrošnje ljudi na ostala živa bića i okoliš  
6. čestičnu građu tvari 
7. pretvorbe energije 
8. prijenos topline i toplinsku izolaciju 
9. astronomske pojave 
10. učenička predznanja i otkrivanje mogućih pogrešnih shvaćanja o svojstvima tvarima i njihovih promjena 
11. građu i fizikalna svojstva tvari na makroskopskoj razini i kruženje tvari u prirodi  
12. kemijske promjene iskustveno poznate iz neposrednog okruženja 
13. kemijska svojstva tvari, njihovo sigurno korištenje i odgovornu uporaba  
14. kruženje tvari i protok energije u živim i neživim sustavima dinamičku ravnotežu koja vlada u prirodnim sustavima. 
                                 | 
                            
                                                                            
                                
                                
                                                                                                                    - 
                                            Metodika prirodoslovlja u nastavi Prirode, Radanović I., Mrvoš Sermek D., Planinić M., Sertić Perić M., Sirovina D., Tašner M., Jeličić F., Merlin SRCE, tekuće godine, moodle.srce.hr.
                                        
 
                                                                                                                                                            - 
                                            77 kemijskih pokusa, Sikirica M., Školska knjiga, Zagreb, 2014..
                                        
 
                                                                                                                                                            - 
                                            Skripta iz Metodike nastave fizike 1, Planinić M., objavljeno na platformi Claroline.
                                        
 
                                                                                                             
                                 |