Anketa

Na ovoj stranici trenutno nije odabrana niti jedna anketa!

Repozitorij

Repozitorij je prazan

Metodika nastave matematike 3

Šifra: 61590
ECTS: 9.0
Nositelji: prof. dr. sc. Aleksandra Čižmešija
Izvođači: prof. dr. sc. Aleksandra Čižmešija - Seminar
Sanja Stilinović - Seminar

Lucija Relić , mag. math. - Auditorne vježbe
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Auditorne vježbe 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
CILJ KOLEGIJA: Cilj kolegija je studenti(ce) osposobiti za planiranje, organizaciju i realizaciju nastave matematike. Posebno, studenti(ce) će se upoznati s metodikom razvoja kombinatornog mišljenja, vjerojatnosti, statistike te matematičke analize na osnovno- i srednjoškolskom nivou.

NASTAVNI SADRŽAJI:
Nastava iz ovog kolegija izvodit će se u tri oblika - predavanja, vježbe i seminari. U teorijskom dijelu (predavanja) bit će obrađeni temeljni pojmovi i teorijski koncepti metodike nastave matematike i studenti(ce) će se upoznati s nastavom matematičke analize, kombinatorike, statistike i vjerojatnosti u osnovnoj i srednjim školama. U praktičnom dijelu (vježbe) usvojena će se temeljna teorijska znanja primijeniti na odabranim konkretnim primjerima - temama iz školskog gradiva matematike, pri čemu će studenti(ce) biti izloženi različitim oblicima i metodama rada (individualni rad, rad u parovima, grupni i suradničko - timski projektni rad). Na seminaru studenti(ce) samostalno ili u suradničko - timskom radu pripremaju i pred drugim studentima/cama javno prezentiraju odabrane teme iz programa matematike za osnovnu i srednje škole.
U kolegiju će biti obrađene sljedeće teme:
1. Vrste nastave i rad s učenicima s posebnim potrebama. Redovna, izborna, fakultativna, dopunska i dodatna nastava. Prilagođeni program. Matematička natjecanja.
2. Planiranje u nastavi i organizacija nastavnog sata. Upoznavanje s planovima i programima matematike u osnovnoj i srednjim školama. Školska dokumentacija. Razni vidovi pripreme nastavnika za nastavni rad, pa posebno i za nastavni sat. Makro- i mikroplaniranje. Struktura nastavnog sata.
3. Kultura matematičkih zadataka. Zadaci otvorenog i zatvorenog tipa. Postavljanje i rješavanje matematičkih zadataka.
4. Metodika nastave kombinatorike, vjerojatnosti i statistike. Metodika uvođenja osnovnih zakona prebrojavanja. Formula uključivanja - isključivanja i njena veza s elementarnom teorijom skupova. Analiza podataka i statistika. Koncept slučajne veličine. Obrada tema iz osnovnoškolskog i srednjoškolskog gradiva, te elementarne matematike uz demostraciju različitih metoda.
5. Metodika nastave matematičke analize. Uvođenje pojma funkcije, te osnovnih pojmova matematičke analize. Diferencijalni i integralni račun u srednjoj školi. Obrada tema iz srednjoškolskog gradiva uz demostraciju različitih metoda.
Literatura:
  1. Metodika nastave matematike s informatikom 1, M. Pavleković, Element, Zagreb, 1996.
  2. Metodika nastave matematike s informatikom 2, M. Pavleković, Element, Zagreb, 1998.
  3. Elementarna matematika 1, B. Pavković, D. Veljan, Tehnička knjiga, Zagreb, 1991.
  4. Elementarna matematika 2, B. Pavković, D. Veljan, Školska knjiga, Zagreb, 1995.
  5. Planimetrija, D. Palman, Element, Zagreb, 1998.
  6. Stereometrija, D. Palman, Element, Zagreb, 2005.
  7. časopisi Matka, Matematičko-fizički list, Matematika u školi, Poučak, Math-e, Mathematics Teacher, Quantum, Mathematics and Informatics Quarterly i ostali dostupni metodički i popularizacijski časopisi.
  8. udžbenici, zbirke zadataka i ostali didaktički materijal za osnovnu i srednju školu.
  9. Teaching Secondary School Mathematics: Techniques and Enrichment Units, A. S. Posamentier, J. Stepelman, Prentice Hall, 1998.
  10. Research in Mathematics Education, B. Dougherty (Ed.), Information Age Publ, 2002.
  11. Teaching Mathematics: A Sourcebook of Aids, Activities, and Strategies, M. A. Sobel, E. M. Maletsky, Allyn & Bacon, 1998.
  12. Elementary and Middle School Mathematics: Teaching Developmentally,5th edition, J. A. Van De Walle, Addison-Wesley, 2003.
  13. Teaching Secondary and Middle School Mathematics, C. J. Brahier, Allyn & Bacon, 1999.
  14. Discovering Geometry: An Inductive Approach, M. Serra, Key Curriculum Press, 2001.
  15. Discovering Advanced Algebra: An Investigative Approach, J. Murdock, Ellen Kamischke, Eric Kamischke, Key Curriculum Press, 2002.
  16. Problem Sopving Strategies - Crossing the River with Dogs and Other Mathematical Adventures, K. Johnson, T. Herr, Key Curriculum Press, 2002.
  17. Activity - Based Statistics, R. L. Scheaffer, M. Gnanadesikan, A. Watkins, J. A. Witmer, Key Curriculum Press, 2004.
  18. Statistics in Action: Understanding the World of Data, A. Watkins, R. L. Scheaffer, G. W. Cobb, Key Curriculum Press, 2004.
Preduvjeti za:
Upis predmeta :
Položen : Metodika nastave matematike 2
Položen : Primjena računala u nastavi matematike
3. semestar
Obavezni predmet - Redovni Studij - Matematika i informatika; modul: nastavnički
Termini konzultacija:
  • prof. dr. sc. Aleksandra Čižmešija:

    Konzultacije su utorkom u 10 sati ili po dogovoru. Konzultacije se dogovaraju mailom.

    Lokacija: 228 (2. kat)
  • Lucija Relić, mag. math.:

    Utorak, 10-12h (obavezna najava mailom)

    Lokacija: 304

SADRŽAJ

Obavijesti