Anketa

Na ovoj stranici trenutno nije odabrana niti jedna anketa!

Repozitorij

Repozitorij je prazan

Pedagogija 2 - Obrazovni sustav

Šifra: 36943
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Nevenka Maras
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Nevenka Maras - Seminar
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
CILJ KOLEGIJA: Slušajući u cijelosti ovaj predmet svaki nastavnik steći će uvid u postojeću teoriju te domaću, europsku i svjetsku praksu na putu ostvarenja obrazovnih zadataka. Svaki nastavnik bit će osposobljen za rješavanje niza problema koji se javljaju tijekom odgojno-obrazovnog procesa, a ujedno će s različitih stajališta moći poraditi na vlastitom usavršavanju. Dakle, ovaj kolegij razvija profesionalno - stručne kompetencije, edukacijske, govorno - jezične kompetencije uz sposobnost razvoja vlastite efikasnosti u nastavnom procesu i obrazovnom sustavu u najširem smislu.

NASTAVNI SADRŽAJI:
1. Sustavski pristup obrazovnoj djelatnosti. Što je sustav? Obrazovni sustav kao otvoreni društveni podsustav. Elementi obrazovnog sustava: ulazi u sustav, obrazovna organizacija, izlazi iz sustava i povratna veza. Predmet znanosti o obrazovnim sustavima: otkrivanje zakonitosti postizanja ciljeva obrazovanja i odgoja. Ciljevi obrazovanja: kulturalni, socijalni, ekonomski, samoostvarujući u svjetlu ciljeva pojedinaca, privrede (poduzeća) i države. Ulazi u obrazovnu organizaciju: novčani i nenovčani. Organizacijski procesi u školi: poučavanje, odnosi u školi, upravljanje školom i školskim sustavom (centralizirano i decentralizirano). Struktura obrazovnog sustava prema međunarodnoj standardnoj klasifikaciji obrazovanja (ISCED, 1997.). Interaktivni, interdisciplinarni, internacionalni pristup obrazovnom sustavu. Dominantna struktura obrazovnih sustava u Europi i u Hrvatskoj. Strukturne razlike između europskog i hrvatskog obrazovanja. Reforma obrazovanja; zašto i kada se pokreću reforme te kako se planiraju.
2. Opća, profesionalna ili stručna i edukacijska kultura - nastavnika i učenika. Povijesne, tradicijske, kulturološke, jezične i socijalne pretpostavke razvoja i specifičnosti: što nas zbližava, a što razdvaja od ostalih obrazovnih sustava. Komunikacija i socijalizacija - kako ih steći i razvijati. Govorništvo, elokvencija, terminološka osposobljenost nastavnika. Interkulturalni odgoj - svjetski aspekti.
3. Osnovnoškolski i srednjoškolski sustav: stanje, specifičnosti, potrebe, razvoj. Zakonodavni aspekti sustava obrazovanja u RH: Upravljanje, administriranje, financiranje obrazovnih sustava (Tko? Kako?).
4. Visokoškolski obrazovni sustav. Zakonodavni aspekti sustava obrazovanja u RH. Upravljanje, reguliranje i praćenje, te financiranje ovog dijela obrazovnog sustava. Permanentno, cjeloživotno obrazovanje. Zakonodavni aspekti sustava obrazovanja u RH. Potrebe, trendovi, perspektive, rezultati u praksi.
5. Državno i privatno školstvo - smisao, značaj i komparativne prednosti. Državni i privatni visokoobrazovni sustav u RH. Državni i privatni visokoobrazovni sustav u Europi (odabrane zemlje). Državni i privatni visokoobrazovni sustav u SAD (odabrana sveučilišta i studiji).
6. Primjenjivost obrazovnih rezultata - outcomes. Obrazovanje i (odgovarajuće) zapošljavanje nastavnika. Snimka stanja u nas - potrebe u praksi (na terenu), neophodne prilagodbe obrazovnih studija i sustava prema potrebama, analiza rezultata poslije edukacije (psihologije odgoja i obrazovanja, sociologije, pedagogije, didaktike, razvoja komunikacijskih vještina), zapošljavanje prema potrebama i edukaciji. Stanje u drugim zemljama.
7. Ljudski potencijali u obrazovanju (human resources). Nastavnici - dragocjeni resursi: što dobivaju (status, odgovornost, obaveze, stimulaciju (?)...), što pružaju (znanje, energiju, emocije, vrijeme, trud...). Pitanje usklađenosti - ujednačenost, primjerenost primanja i davanja. Ostvarenje odgojno-obrazovnih zadataka - specifičnost nastavničke profesije. Realizacija nastavnog programa. Utjecanje na razvoj: edukativni, idejni, kreativni, društveni, moralni. Emocionalna i socijalna inteligencija - kako ih razviti i primijeniti. Poticanje profesionalnog razvoja - usavršavanje vlastito i učeničko. Motivacija - psihološki temelj: hoću i mogu napredovati. Obrazovanje - užitak ili pritisak? Razvoj analitičkog mišljenja. Kauzalitet - temelj znanosti i komparativne analize obrazovnog i društvenog sustava.
8. Obrazovni studiji i profesionalni razvoj u Europi i svijetu (educational studies & professional developmet). Društvo znanja - polazište i cilj razvoja. Nastavnik i edukacijske kompetencije. Prilagodba obrazovnog sustava na edukaciju nastavnika (teachers training). Kriteriji upisa na nastavničke studije. Kriteriji izbora nastavnika - procjena i ocjenjivanje. Efikasnost i evaluacija kvalitete studija putem kvalitete nastavnika.
Literatura:
  1. Uvod u pedagogiju, H. Giesecke, Educa, Zagreb, 1993.
  2. Pedagogija - temeljna znanja, H. Gudjons, Educa, Zagreb, 1993.
  3. Uvod u edukacijske znanosti, G. Mialaret, Školske novine, Zagreb, 1989.
  4. Teorije škole, K. J. Tillman (ur.), Educa, Zagreb, 1994.
  5. Pedagoška komunikologija, P. Brajša, Školske novine, Zagreb, 1994.
  6. Učenje, blago u nama, J. Delors, Educa, Zagreb, 1998.
  7. Uspješno učenje i poučavanje (psihologijski pristupi), Ch. Desforges (ur.), Educa, Zagreb, 2001.
  8. Revolucija u učenju, G. Dryden, J. Vos, Educa, Zagreb, 2001.
  9. Program emocionalnog poticanja govorno-jezičnog razvoja, S. L. Greenspan, Kratis, Zagreb, 2004.
  10. Edukacija edukatora, Z. Gruden, Medicinska naklada, Zagreb, 1997.
  11. Future and the Role of Teachers, R. Marinković, N. Karajić, Prirodoslovno - matematički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004.
  12. Edukologija, N. Pastuović, Znamen, Zagreb, 1999.
  13. Emocionalno usavršavanje, M. Phillips, Mozaik knjiga, Zagreb, 1997.
  14. Emocionalni razvoj i emocionalna inteligencija, P. Salovey, D. Sluyter, Educa, Zagreb, 2002.
  15. Učenje bez straha, H. Schachll, Educa, Zagreb.
  16. Mijenjajmo naše škole, L. Stoll, D. Fink, Educa, Zagreb, 2000.
  17. Kako razviti emocionalnu inteligenciju, Ch. Weisbach, U. Dachs, Knjiga/Dom, Zagreb, 2003.
  18. SQ/Duhovna inteligencija - suštinska inteligencija, D. Zohar, I. Marshall, V.B.Z. Zagreb, 2002.
Preduvjeti za:
Upis predmeta :
Položen : Psihologija učenja i poučavanja
Odslušan : Pedagogija 1 - Teorija i praksa odgoja i obrazovanja

Polaganje predmeta :
Položen : Pedagogija 1 - Teorija i praksa odgoja i obrazovanja
6. semestar
Obavezni predmet - Redovni Studij - Matematika; modul: nastavnički
Termini konzultacija:

SADRŽAJ

Link na stranicu kolegija: 


Obavijesti