CILJ KOLEGIJA: Nakon uspješno savladanog kolegija studenti će moći prepoznati zlostavljanje, rizična ponašanja, emocionalne krize, te posttraumatske reakcije kod učenika, naučit će osnove postupanja s učenicima koji pokazuju takve simptome i ponašanja, te će razumjeti ulogu i načine, a posebno ulogu nastavnika i škole, u prevenciji zlostavljanja i rizičnih ponašanja.
NASTAVNI SADRŽAJI:
1. Uvod u predmet: uloga prevencije u razvoju zdrave ličnosti
2. Uloga stresora i traume, vrste i posljedice traume
3. Pravni okvir zaštite djece i maloljetnika
4. Zanemarivanje i emocionalno zlostavljanje
5. Tjelesno zlostavljanje
6. Seksualno zlostavljanje
7. Zlostavljanje između nastavnika i učenika
8. Međuvršnjačko zlostavljanje
9. Sukobi i vršnjačka medijacija kao način rješavanja sukoba
10. Maloljetnička delinkvencija
11. Depresivnost, suicid i druge psihičke smetnje
12. Ovisnosti
13. Uloga škole i nastavnika u prevenciji
14. Suradnja nastavnika s roditeljima, policijom i zajednicom u prevenciji rizičnih ponašanja
OBAVEZE STUDENATA TOKOM NASTAVE I NAČINI NJIHOVA IZVRŠAVANJA:
Redovito pohađanje predavanja i seminara, izrada dva portfolija iz tema koje obrađuje kolegij, moguća izrada seminara, dva kolokvija.
NAČIN POLAGANJA ISPITA: Ocjena iz kolegija formira se temeljem bodova iz oba kolokvija, portfolija i seminara, bodova na temelju pohađanja nastave, te znanja iskazanog na završnom ispitu (pismeni i usmeni). Studenti koji udovolje studentskim obvezama i sakupe iz kolokvija, seminara i portfolija minimalan broj bodova za pozitivnu ocjenu oslobođeni su pismenog dijela završnog ispita.
|
-
Zlostavljanje i zanemarivanje djece, Buljan-Flander, G., Kocijan-Hercigonja, D., Zagreb: Marko M., 2003.
-
Prevencija zlostavljanja i zanemarivanja djece. Dijete i društvo, 1-2, Ajduković, M., 2001.
-
Utjecaj zlostavljanja i zanemarivanja u obitelji na psihosocijalni razvoj djece. Dijete i društvo, Ajduković, M., 2001.
-
Izdani: Zlostavljana djeca su odgovornost svih nas, Killen, K., Zagreb: DPP, 2001.
-
Fenomen maltretiranja djece: Prepoznavanje i oblici pomoći obitelji školi, Bilić, V., Zloković, J., Zagreb: Naklada Ljevak, 2004.
-
Zlostavljanje među učenicima može se spriječiti, Maleš, D., Stričević, I., Zagreb: Udruženje Djeca prva.
-
Agresivnost u djece i mladeži, Essau, C., Conradt, J., Jastrebarsko: Naklada Slap, 2006.
-
Depresivnost u djece i adolescenata, Vulić-Prtorić, A., Jastrebarsko: Naklada Slap, 2003.
-
Dijete i kriza. Priručnik za odgajatelje, učitelje i roditelje, Bujišić, G., Zagreb: Goldenmarketing-Tehnička knjiga, 2005.
-
Etiologija delinkventnog ponašanja: Prikaz Pattersonove i Moffittine teorije razvojne psihopatologije. Psihologijske teme 19, 1, Vrselja, I., 2011.
|