Anketa

Na ovoj stranici trenutno nije odabrana niti jedna anketa!

Repozitorij

Repozitorij je prazan

Vrednovanje u matematičkom obrazovanju

Šifra: 92997
ECTS: 5.0
Nositelji: prof. dr. sc. Aleksandra Čižmešija
Izvođači: prof. dr. sc. Aleksandra Čižmešija - Auditorne vježbe
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Auditorne vježbe 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
CILJ KOLEGIJA: Osposobiti studente za primjereno i efikasno praćenje, vrednovanje, samovrednovanje i ocjenjivanje učenika u nastavi matematike, za vlastito samovrednovanje te kritičko vrednovanje i interpretiranje rezultata različitih vrednovanja učeničkih matematičkih postignuća.

NASTAVNI SADRŽAJI:
1. Ciljevi matematičkog obrazovanja i ishodi učenja matematike. Matematički koncepti i procesi. Taksonomije kognitivnih procesa. Taksonomije primjerene matematici. Konstrukcija jasnih (mjerivih i opazivih) ishoda učenja matematike.
2. Uloga i vrste vrednovanja u (matematičkom) obrazovanju. Unutarnje i vanjsko, formativno i sumativno, te kriterijsko, normativno i ipsativno vrednovanje učeničkih matematičkih postignuća; vrednovanje i samovrednovanje rada nastavnika; vrednovanje kvalitete rada škola.
3. Vrednovanje i ocjenjivanje kao sastavnica procesa učenja i poučavanja matematike. Vrednovanje kao mehanizam poticanja kvalitetnog učenja (vrednovanje kao učenje); vrednovanje kao mehanizam poticanja kvalitetnog poučavanja (vrednovanje za učenje); vrednovanje i ocjenjivanje postignuća (vrednovanje naučenog). Suvremeni trendovi u vrednovanju u matematičkom obrazovanju.
4. Mjerenje i opažanje ostvarivanja postavljenih ciljeva i ishoda učenja. Metode praćenja i vrednovanja napredovanja učenika u nastavi matematike.
5. Kriterijsko vrednovanje. Rubrike i indikatori postignuća. Konstrukcija jednostavnih i složenih (višedimenzionalnih) rubrika na primjerima konkretnih matematičkih sadržaja.
6. Metode praćenja rada i napredovanja učenika u matematici. Praćenje i opažanje razvoja matematičkih procesa kod učenika. Vođenje zabilješki. Rubrike zapažanja. Kontrolni popisi za razredni odjel i pojedinog učenika. Procjenjivanje produktivne dispozicije prema matematici. Učeničko samovrednovanje. Portfolio. Metode dijagnostičkog vrednovanja.
7. Konstrukcija matematičkog zadatka u kontekstu mjerenja ostvarenja postavljenog cilja i ishoda učenja te taksonomije kognitivnih procesa. Vrste matematičkih zadataka.
8. Konstrukcija pisane provjere učeničkih matematičkih postignuća u kontekstu mjerenja ostvarenja postavljenog cilja i ishoda učenja te taksonomije kognitivnih procesa. Pouzdanost, valjanost, objektivnost, pravednost. Standardizirani testovi.
9. Formativno i sumativno vrednovanje. Ocjenjivanje i izvještavanje. Povratne informacije učenicima i njihovim roditeljima.
10. Standardizirani testovi. Vanjsko vrednovanje. Nacionalni ispiti i državna matura iz matematike. Usporedba s drugim obrazovnim sustavima.
Literatura:
  1. Mathematics Formative Assessment: 75 Practical Strategies for Linking Assessment, Instruction, and Learning, C. R. Tobey, P. D. Keeley, Corwin Pr Inc, 2011.
  2. Designing Assessment for Mathematics, 2nd edition, E. Depka, Corwin Pr Inc, 2007.
  3. Assessment of student achievement, N. E. Gronlund, Allyn and Bacon, Boston, 2002.
  4. Classroom Assessment: Principles and Practice for Effective Instruction,3rd edition, J. H. McMillan, Allyn & Bacon, Boston, 2004.
  5. Classroom assessment: What teachers need to know, 3rd edition, W. J. Popham, Allyn and Bacon, Boston, 2001.
  6. Investigations into Assessment in Mathematics Education: An ICMI Study (New ICMI Study Series), 2nd reprint, M. Niss (Ed.), Springer, 2010.
  7. Educational Assessment of Students, 3rd edition, A. Nitko, Merrill Prentice Hall, 2001.
Preduvjeti za:
Upis predmeta :
Položen : Metodika nastave matematike 2
3. semestar
Obavezni predmet - Redovni Studij - Matematika; modul: nastavnički
Termini konzultacija:
  • prof. dr. sc. Aleksandra Čižmešija:

    Konzultacije su utorkom u 10 sati ili po dogovoru. Konzultacije se dogovaraju mailom.

    Lokacija: 228 (2. kat)

SADRŽAJ

Link na stranicu kolegija: 

na Merlinu:  https://moodle.srce.hr/2020-2021/course/view.php?id=83863


Obavijesti